tisdag 21 januari 2014

#3

På söndag är det dags för Sandsjöbacka Trail 2014. Plötsligt var det bara dags. Jag kan inte säga att jag hunnit med att komma i speciellt bra form men i alla fall hunnit med ett par långpass. I lördags sprang jag 19 km och ca 700 höjdmeter, återigen i Änggårdsbergen. Höjdprofilen på halvamaran jag springer på söndag kan ni se nedan. Enligt hemsidan ska det va runt 430 höjdmeter totalt och de värsta stigningarna kommer så klar i slutet. 


Så som jag ser det består loppet av tre delar: första 10 km, fram till kladdkakedepån, är det bara att försöka hålla ett lagom tempo och komma in bra i loppet; sen kommer nästa del som består av ca 5 km lättlöpt skogsväg och asfalt och det är här man får försöka pinna på lite; sista delen ca 7 km består av mördande motlut, isiga och branta nerförsbackar, näst intill obanad ravinlöpning och i denna sista delen av loppet är det bara att köra på och plocka fram något upplyftande mantra.. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar